sâmbătă, 25 august 2012

Ziua a 3-a


Ziua a 3-a


După două zile de pedalat intensiv, cca 200 km a sosit și vremea odihnei. Echipa ar fi putut să doarmă până când ar fi dorit, asta dacă soarele nu ne-ar fi dat planul peste cap. Din cauza arșiței însă toată lumea a fost în picioare la ora 9. Am întins” masa, o bucată lungă de nailon, pe care am servit gem, pateu și multe altele.


Pentru a nu sta toată ziua cu burta la soare, și să uităm că suntem într-o expediție de ciclism, am hotărât să ne întoarcem în Sighetul Marmației pentru a vizita Muzeul Victimelor comunismului și Casa Memorială Ellie Wiesel. Muzeul a fost o experiență șocantă pentru noi, întrucât ne-a oferit o privire asupre atrocităților pe care vechiul regim le-a comis împotriva unor oameni, a căror singură vină a fost aceea de a nu fi de acord cu preceptele doctrinare ale vremii.




În curtea muzeului am fost așteptați de câțiva reporter ai presei locale, care au auzit reportajul despre expediție la emisiunea Radio Cluj, și aflând că vom tranzita Sighetul Marmației ne-au contactat pentru a sta de vorbă cu noi. Le mulțumim și pe această cale pentru interesul de care au dat dovadă.
De aici ne-am îndreptat spre Casa Memorială Ellie Wiesel, un laureate al Premiului Nobel pentru pace originar din Maramureș. Apoi au urmat două ore în care am putut să vizităm orașul pe cont propriu. Am ajuns înapoi la locul de campare pe la orele 16, și cu toate că am parcurs numai 20 km a fost o zi istovitoare din cauza temperaturii ridicate.





Au urmat câteva ore de repaos, pentru a ne mai reveni. Pe la ora 19 ne-am luat din nou bicicletele și ne-am îndreptat spre Săpânța pentru a vizita vestitul Cimitir Vesel. Stilul aparte de a ilustra prin cuvinte și imagini viața și câtoedată cauza decesului al celor înmormântați aici poate părea pentru unii un pic cam morbid, dar cu siguranță că toată lumea este de acord când spunem că acest loc este unic în lume, prin tradiția creată.





Revenind din nou în curtea școlii din Câmpulund la Tisa am luat cina, din bunăvoința doamnei Váradi Izabella, directoarea Liceului Teoretic Németh László din Baia Mare. Îi mulțumim și pe această cale pentru mâncarea delicioasă preparată.




În momentul de față toată lumea se pregătește de culcare, întrucât mâine ne așteaptă o zi lungă, și mai avem multe de pus la punct, pentru a putea trece frontiera cu ușurință. Sperăm că toate se vor rezolva favorabil într-un final și mâine vă vom putea relata pățaniile din Hust, Ucraina. Noapte bună tuturor!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu